EET pro živnostníky

evidenční pokladna pro živnostníky s EET
bez měsíčních paušálů

Od kdy je povinná elektronická evidence tržeb?

  • listopad 2016 - spuštění ostrého provozu - dobrovolná účast, možnost otestovat řešení
  • prosinec 2016 - ubytovací a stravovací služby

  • březen 2017 - maloobchod i velkoobchod

  • březen 2018 - doprava, zemědělství a svobodná povolání
  • červen 2018 - řemeslníci a výrobní činnost


Harmonogram zavádění EET byl přerušen rozhodnutím ústavního soudu.


Jak začít s elektronickou evidencí tržeb?

Návod pro registrace EET pokladny
  • Žádost o autentizační údaje můžete podat na internetu, pokud si je přejete doručit do datové schránky. Pokud chcete raději obálku do ruky, nezbyde Vám než navštívit finanční úřad.
  • Po obdržení přihlašovacích údajů se přihlásíte do aplikace EET na Daňovém portále.
  • Zde zaregistrujete všechny své provozovny, obdržíte jejich evidenční čísla a vygenerujete pro ně certifikáty. Jaké údaje budete pro registraci potřebovat najdete na stránkách nápovědy aplikace EET.
  • Získané certifikáty nahrajete do pokladní aplikace, případně elektronické pokladny, kde zároveň nastavíte identifikační číslo provozovny a označení pokladny.
  • Cokoliv nejasného? Zavolejte, pomůžeme Vám..

Koho se EET netýká?

  • podnikatele, který všechny své příjmy inkasuje pouze převodem na bankovní účet
  • podnikatele, kterému veškeré příjmy plynou z pronájmu (nemovitostí i movitých věcí), prodeje soukromého majetku nebo úrody ze zahrádky

Informační povinnost vůči zákazníkovi..

Máte rádi Harryho Pottera? Pamatujete si nařízení Dolores Umbridgeové ma zdi školy v Bradavicích? Naše ministerstvo financí si s ministerstvem kouzel moc nezadá, a do zákona o EET vtěstnalo i povinnost každé místo, kde se uskutečňují platby a tudíž i evidují platby označit podobnou informační cedulkou - poplatník je podle § 25 ZoET povinen mít na místě, kde se běžně uskutečňují evidované tržby, viditelně umístěné čitelné informační oznámení, alespoň pokud to nevylučuje povaha věci. Tato povinnost se týká také na internetových stránek, prostřednictvím kterých se evidované tržby rovněž přijímají. Takže podle toho, v jakém režimu elektronickou evidenci tržeb provádíte, připravte si informační tabulku s textem:

„Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně on-line; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.“
nebo pro evidenci tržeb ve zjednodušeném režimu
“Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Příjemce tržby eviduje tržby ve zjednodušeném režimu, tzn. je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně nejpozději do 5 dnů.“
Dodržováním elektronické evidence tržeb včetně vyvěšení tohoto oznámení mohou kontrolovat úředníci z finančního úřadu a z celní správy a za nevyvěšení cedule hrozí pokuta až 50 000 Kč,

Aktualizováno: během prvních dvou měsíců kontroly skutečně přišli a pokuty skutečně padly. Navíc vznikl spor o splnění informační povinnosti na internetových stránkách. Vlastníte-li web, a své zboží a služby na svém webu nabízíte a zároveň umožňujete jeho prostřednictvím nákup na dálku. Aktuální výklad je takový, že pokud Vaše internetové stránky obsahují platební metodu - platební bránu, rozhodně tam první variantu z výše uvedených textů uveďte.

Jak je to s podporou - daňovou slevou - na úhradu vstupních nákladů EET?

  • ministerstvo financí nabízí daňovou slevu do výše pěti tisíc Kč
  • tuto slevu mohou uplatnit pouze fyzické osoby, právnických osob se netýká
  • částku lze odečíst od kladného rozdílu mezi dílčím základem daně ze samostatné činnosti (15%) a základní slevou na poplatníka. Pokud je tento rozdíl menší, nepůjde sleva v celé výši využít.
  • podnikatelům, kterí splňují nároky na přiznání slevy, postačuje odeslat během účetního období alespoň jeden doklad do systému EET. Následně mohou slevu odečíst na daňovém přiznání za příslušné účetní období. Skutečně vynaložené náklady na pořízení systému se neprokazují.

Máte pochybnosti?

K dispozici je infolinka finanční správy, volejte 225 092 392

Nenašli jste co jste hledali? Máte dotazy, náměty nebo připomínky? Kontaktujte nás! Zajímá nás Váš názor, na naší prezentaci i na zdokonalování aplikace JEP neustále pracujeme a rádi přivítáme každou zpětnou vazbu.